Op 21 januari 2016 is Alex Sievers één van de vier sprekers op de Dag van de Citymarketing in Leiden. Hij zal in zijn inleiding ingaan over de doelgroepgerichte ontwikkelingen van Seniorenstad en Senior Smart Living en de lessen die daaruit te trekken zijn voor iedereen die aan de kwaliteit van stad werkt.
In 2003, al meer dan tien jaar geleden zijn we de conceptontwikkeling Seniorenstad gestart, denkend vanuit de kernwaarden van de doelgroep, in een tijd die eigenlijk (achteraf bekeken) niet of nauwelijks oog had voor een doelgroep. Huizen en buurten werden toch wel (en eenvoudig) verkocht zonder dat je werkelijk moest inspelen op de wensen en eisen van de kopers. Je hoefde ze niet eens te weten. Toch?
Nu, een crisis verder, en werkend in een samenleving die is veranderd en andere eisen aan ons stelt, lukt het wel met Senior Smart Living, de opvolger van wat we eerst Seniorenstad noemden. In die tijd is Nederland verder vergrijsd. Natuurlijk. De vraag is of ons succes nu alleen te maken heeft met die vergrijzing, of dat de samenleving nu meer ruimte biedt.
Daarover gaan we het hebben. Op 21 januari op de Dag van de Citymarketing.
0 reacties