Beyond Now levert met haar kennis over doelgroepen, woningmarkt en trends en met haar vraaggestuurde en out-of-the-box manier van denken graag een bijdrage in het ontwikkelen van onderscheidende woonconcepten.
We leven in een bijzondere tijd. De wereld verandert in hoog tempo en de woningmarkt verandert mee. Beleving, gevoel, duurzaamheid, kwaliteit en eigenheid spelen een steeds belangrijkere rol. Nieuwe woonconcepten en -producten moeten worden afgestemd op de wensen van leefstijlen die mensen hebben. Niches worden belangrijker. Om de kansen die er zijn te grijpen, is denken vanuit de klant noodzakelijk. En leuk. Daarom stellen wij al in een vroeg stadium de vraag van de doelgroep centraal bij de planontwikkeling.
Wij geloven daarbij in een slimme combinatie van hardware, software en orgware. Onder hardware verstaan we aspecten als vierkante meters, woningtype, prijs, huur/koop, material, voorzieningen, etc. Software gaat over uitstraling, beleving, verhalen, imago, etc. – niet tastbare zaken die inspelen op de emotie van mensen en daarmee cruciaal zijn in het verleiden van de woonconsument. Orgware omhelst de aspecten rondom de exploitatie van de buurt of het gebouw: beheer, vrijwillige inzet, marketing, ambassadeurschap, tijdelijkheid, etc. Al deze elementen moeten kloppen om een ontwikkeling op de korte en op de lange termijn succesvol te maken.
In onze optiek verdient het thema ‘markt maken’ ook al vroeg in een project aandacht. Meer dan ooit zijn aspecten als een gerichte, aansprekende marketing- en communicatiestrategie, verleiding, hospitality en uniciteit van belang. Ons traject van ‘markt maken’ bestaat uit loslaten, inspireren en verbinden. Waar een traditioneel planproces/project een stap van A naar B maakt, maken wij tijdens het proces een snelle maar grote out-of-the-box-sprong naar C, door de eigen kaders even los te laten en inspiratie te zoeken bij succesvolle voorbeelden elders. Omdat we in C constateren dat we iets te ver van de werkelijkheid zijn afgedreven, maken we vervolgens de verbindingsstap naar B+: het beoogde eindresultaat, maar dan beter. In onze ervaring bereiken we B+ in kortere tijd dan B in het traditionele proces, zorgt het ‘markt maken’ proces voor meer draagvlak bij alle betrokken partijen en voelen de deelnemers aan het proces zich meer verwant met B+ dan met B.
0 reacties